Blommor och blad

Denna dag har gått i blommornas tecken! Först åkte jag, min dotter och min mor till Stackmora Handelsträdgård. Bästa stället för inköp av uteväxter av alla de slag, om man bor i Mora/Orsaområdet vill säga. Tidigare år har jag åkt dit någon vecka senare jämfört med i år men då har det varit ganska urplockat. Denna gång tyckte jag dock att det fanns mycket att välja bland!




Efter blomstershopping, lunchstopp och stenplockning (återkommer till det) bar det av hemåt för plantering!



Jag är tyvärr väldigt dålig på växtnamn så de får ni lov att vara utan i de flesta fall men här kommer i vilket fall en del av resultatet (förhoppningsvis kommer jag att kunna visa mer prunkande blomlådor och krukor längre fram):


Någon slags hängperlagon är detta. Vacker färg! Denna fick stå för temat på den uteplats som vi har under tak.


Häftig blomma! Ser ut som att någon har skvätt på lite färg! Törstige Fredrik kallades denna.


Kan det vara en flitig Lisa?

På nästa uteplats fick dock temat gå i rosa/cerise. Denna uteplats ligger på solsidan och där tycker jag att det passar utomordentligt bra med rosa av någon anledning... Sol och rosa kanske hör ihop?


"Det ska var tre" som Maria Montazami säger angående dekorationer i grupp!


I denna blomlåda vet jag faktiskt vad jag har planterat. Tror jag. Vita och rosa petunior samt lila hänglobelia. Ser inte mycket ut för världen just nu men det häftiga med att plantera blommor är att de växer!


Tre på bordet!

Angående stenarna som jag plockade så använde jag dessa för att piffa till gången till vår entré. Såhär såg det ut före (obs, ogräset är grannens):



Efter:



Ja, där har ni det! Hur är det med er, gillar ni att få jordiga fingrar? Mina är inte så gröna och i ärlighetens namn tycker jag nog att det ändå är skönast när allt är planterat och klart. Men att se det växa och att omges av blommor och grönt tycker jag är underbart!

Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Allt är bra med oss också tack! :)



Vad fint du har gjort. Roligt att ha två uteplatser att göra iordning... :)



Kram

2011-06-07 @ 22:23:14
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0