Inredning, Mode, Tankar och Njutning!

Yta och djup

Det finns väldigt mycket ytlighet i denna värld och för det mesta kopplas ytlighet till något negativt. Oftast med all rätt; det är insidan som räknas och det som betyder någonting på riktigt handlar om saker långt bortom yta. I den konumtionshysteri som råder kan det dock ibland vara svårt att komma ihåg detta, all reklam och alla bloggare som visar oss hur vi borde se ut, vara och till och med vad vi borde äta, eller snarare inte äta. Det är lätt att glömma bort att fokusera på det som får oss att må bra som människor. Det som får oss att må bra på insidan. 

Det är dock svårt att komma ifrån att många av oss faktiskt även mår bra av ett visst mått av ytlighet. Ytlighet i bemärkelsen att insidan faktiskt kan speglas i våran utsida. Det behöver inte vara i de senaste och dyraste klädköpen men i någonting som visar vem just jag är och hur jag vill representera mig själv! Ytlighet i form av att vi trivs när vårat hem känns rent, ombonat och gästvänligt. I den här bloggen ska jag försöka att kombinera ytliga saker såsom mode och inredning (någonting som ligger mig varmt om hjärtat och som får mig att må bra) med tankar om hur livet ser ut och om vad som händer i mitt liv. Fokus ligger på att vi alla ska njuta av livet! Om ni liksom jag njuter av att få känna er fina i en nyinköpt sommarklänning, av att ta ett glas rosé i goda vänners lag eller om ni trivs lite extra bra hemma när ni målat om den där väggen - då hoppas jag att ni kommer att följa mig här och dela det med mig och alla andra som läser!

Varmt välkomna till en blogg om livsnjutning!! 

/Jess


Kommentarer
Postat av: Emma

Vad roligt med en till blogg! :) Den kommer jag att följa. Hoppas att allt är bra!



Kram

2011-06-06 @ 22:13:42
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh va fint du skriver kära du..:) Jag som aldrig följer någons blogg ska försöka följa denna! Tack för mysig dag! <3

2011-06-06 @ 23:37:14
Postat av: Jessica

Tack gulliga Linda! Kul att du vill följa bloggen! Och tack själv för en härlig dag vid sjön! Kram kram

2011-06-07 @ 21:04:42
URL: http://ytaochdjup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0