Tvinspelning med Kalle Moraeus!

Det var vad jag pysslade med igår kväll! Jag, min sambo Kristofer och Tin hade fått biljetter till showen, eller rättare sagt inspelningen, självklart var vi då på plats! Nu var det givetvis så att vi satt på läktaren och ingenting annat...

Har aldrig varit på en tvinspelning tidigare så visste inte vad jag hade att vänta mig. Såhär i efterhand kan jag konstatera att det var väldigt kul, det är väldigt mycket mer som pågår under en inspelning jämfört med det färdiga ihopklippta resultatet som man får se i tvrutan. Det är omtagningar, felsägningar, regissering av publiken mm. Har hört alla låtar som ska vara med minst två gånger. Har suttit med sträckt rygg på en träbänk i flera timmar (den till och med ömmar idag) med ett stort leende på läpparna, skrattat på kommando och applåderat för allt vad jag var värd! Men som sagt, trots lite träsmak var det riktigt kul och med bra artister!

Med denna afton var, förutom huvudpersonen Kalle Moraeus själv, Daniel Adams Ray, Charlotte Perelli, Nicolai Dunger och Bengan Jansson. Kalle var som vanligt rolig och väldigt musikalisk. Charlotte var superproffs och supersnygg i sin fina blommiga klänning och sina underbara höga skor! Nicolai hade en underbar stämma. Bengan spelade dragspel... Bäst av alla var dock Daniel Adams Ray! Nu vet jag vad som kommer att surra i mina högtalare i sommar!

Bjuder på lite bilder, givetvis:


På grund av denna snygging hade vi en kameraman vid våra fötter titt som tätt som verkade zooma in (inte den kameraman som är på bilden utan mer bokstavligt vid våra fötter).



Jag och Tin...


Kristofer, jag och Tin. Nu vet ni vilka ni ska spana efter i rutan, haha!

Ok då, det är förstås artisterna ni vill se! Fick tyvärr väldigt suddiga bilder och Kalle fick jag endast med bakhuvudet på och det kanske ni kan avstå? Bjuder ändå på ett par:


Bäst!! Daniel Adams Ray!


Proffs!! Dålig bild men ni ser i vilket fall lite av hennes fina klänning. Förresten, ni måste läsa hennes blogg! Den hittar ni HÄR.

Måste också ge stort plus för den snygga scenen och dekoren! 





Omgivningen var också helt fantastisk! Men såklart, de var ju i finaste byn Orsa, min hemby!



Kommentarer
Postat av: Emma

Vad roligt! :) Vet du när det sänds i TV?



Kram

2011-06-15 @ 07:43:35
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Malin

hej! Roligt att läsa din blogg idag och helt plötsligt dyker Jessica och Kristoffer upp på foton. De är i vår föräldragrupp. Snacka om att världen är liten. Kul =) Har lagt till din blogg på "måste läsa " blogglista, eftersom den är så fin =)

2011-06-15 @ 09:25:16
URL: http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com
Postat av: vicky

14 juli är det auktion i Fryksås, ska försöka åka! Sen är det ju säker massor i sommar, får hålla koll i tidningen! Bästa byn?

2011-06-15 @ 12:16:58
Postat av: Malin

hahahah...va nog rätt trött imorse när jag skrev det där. Trodde jag va inne på en annan blogg. Jag har nog för många att hålla koll på nu hahaha. Vi får ses en annan dag, förstår att ni va trötta och att Tyra inte skulle orka. Villem och Alfons är ju rätt busiga =)

2011-06-15 @ 15:00:19
URL: http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0