Uteplats

För några månader sedan flyttade jag och min lilla familj till ett radhus i ett jättemysigt område. På dessa månader har vi hunnit renoverat och inrett en hel del men än finns det lite kvar att göra! Renoveringen har inte varit så omfattande utan har enbart bestått av målning, tapetsering och golvläggning. Men ni ska givetvis få se resultatet allt eftersom!

I förra veckan gjorde jag klart ännu ett projekt. Jag tvättade, oljade in trallen och inredde den ena uteplatsen! Då den ligger på skuggsidan var jag lite fundersam över hur mycket vi egentligen skulle använda den där uteplatsen men jag kan redan säga att jag tycker den är toppen och att vi redan har suttit där vid ett flertal tillfällen! Är det riktigt varmt är det bara skönt att sitta i skuggan och när det är regnigt kan man sitta ute ändå då uteplatsen är under tak!

Idag har jag varit en en riktig liten hemmafru (frånsett det faktum att jag ännu inte är en fru) då jag tvättat, storstädat, handlat, lagat mat osv. Passade på att ta en liten paus mitt i och då satte jag mig på uteplatsen, tog en kopp kaffe och lite fika och läste i en bok. Härligt! Middagen avnjöts också ute trots spöregn, myspys!


Här kommer vi tillbringa mycket tid i sommar! Utemöblerna, KWA, hade jag sedan tidigare, dynorna är nyinköpta på Jysk. Satte upp några tavlor på väggen, tyckte att det blev lite mer ombonat då!  


Kruka och stormlykta har vi fått i present. Bonbonjären är ifrån butiken där jag jobbar extra, Adding Lifestyle.


Dessa hänglyktor köpte jag på Indiska för två somrar sedan tror jag att det var. Då var de blå och gröna. Färgfilmen lossnade dock så jag skrubbade bort den och måste säga att resultatet blev bättre än hur de såg ut från början!

Nu har jag hällt upp ett glas vin och lite lantchips. Det ska ses på film med älsklingen; The King´s speech.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kul med ny blogg :)

Kram

2011-06-09 @ 20:16:16
URL: http://mondaygirl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0