Vinden har vänt...

Äntligen uppehåll i regnandet! Spöregn är ingenting som piggar upp direkt (även om det ibland kan vara mysigt vid rätt tillfälle). Usch, har känt mig lite tung de senaste dagarna, eller kanske hela veckan om jag tänker efter. Mindre motgångar och lite andra bryderier men idag känns det som en vändning! Förutom att gå på dop gjorde jag ingenting igår. Skittråkigt men ibland måste man nog bara tillåta sig att göra just ingenting. Man är sin egen lyckas smed, är det inte så man säger, men vissa dagar orkar man bara inte vara pepp och då kanske det kan vara ok?! Däremot kan man efter en sådan dag ladda om och ta tag i saker. Jag tror också att det är oerhört viktigt att peppa sig själv, man kan inte lita på att andra ska göra det åt en! Ibland är det lätt att sitta och vänta på att saker ska hända men sanningen är att man måste anstränga sig lite själv också!

Vet inte om ni hänger med på mitt resonemang men berätta gärna hur ni ser på saken! Kanske har ni några bra tips på hur man kan vända humöret till det bättre också??


Vitt vin och räkor kan pigga upp! Den här brickan kom min älskling med igår, snällt av honom!

 



Bra musik piggar också upp! Herrgud, känner mig fjortis när jag hör denna, han är ju sååååå bra!

Kommentarer
Postat av: vicky

bussig han är!

2011-06-19 @ 17:44:00
Postat av: Emma

Ibland känns ju saker & ting tunga & man blir nere... Så då kan man ju behöva ladda om på nytt. Det är helt okej, tror att alla känner så ibland! Sen så kan ju vardagen ibland kännas tråkig & grå... Men det hör ju ändå det kära livet till. Man får uppskatta även dessa dagar & göra det bästa utav dom helt enkelt. Ta till vara på varje dag! :)



PEPP KRAM!

2011-06-19 @ 19:47:36
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vicky: Ja, visst är han!! =)



Emma: Tack för din kommentar och för peppkramen! Den hjälpte nog för nu är jag på banan igen! =) Kram kram

2011-06-20 @ 10:15:54
Postat av: Pernilla

Genom jobbet var jag på en föreläsning med Jörgen Oom. Han pratar om RMI "Rätt Mental Inställning" Han använde ett engelskt uttryck "If it´s to be - it´s up to me" och han sa "Skaffa dig en bra dag" istället för "Ha en bra dag" och sa att man kan inte förvänta sig att alla andra ska göra så att man får en bra dag, man får själv anstränga sig och se till så att den blir bra.

Det var en nyttig föreläsning, många saker han sa stämmer så bra och jag fick många "mäh, precis så är det"-känslor :-)

Kram

2011-06-20 @ 11:22:08
URL: http://mondaygirl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0