Vardagsrum

Här hemma har vi som jag tidigare nämnt renoverat lite. Tänkte att jag skulle visa er hur det blev i vårat vardagsrum. Där har vi lagt in nytt golv, målat och satt upp en fondtapet.

Före (bild från prospektet som vi fick på husvisningen):


Efter:


Skogstapeten kommer från photowall.se. Kika in där, finns hur många härliga fototapeter som helst! Det var svårt att välja kan jag säga men valet föll på tallskogen då jag tyckte att den passade in så bra där vi bor! Soffan är ifrån EM och heter Zorrento. Soffbord, lampa och tvbänk från Ikea. Kuddar och gardiner från Åhléns och ljusstakar från L.O.B tror jag att det var, inköpta på Adding Lifestyle.



Bord och stolar Ikea. Vinskåp och kristalljusstakar Adding Lifestyle. Har för mig att ljusstakarna kom ifrån Nachtmann... De gröna ljuslyktorna Indiska. Kristallskålen köpt i Ryssland. Plädar från Ica Maxi, helt underbart sköna!

Det saknas en del fortfarande i vardagsrummet. Jag har länge varit på jakt efter en stor tavla att sätta på väggen vid matplatsen. Men nu börjar jag ångra mig och har styrt om sökandet till en avlång spegel, gärna av äldre modell eller kanske gjord av ett gammalt fönster? Är också på jakt efter en kristallkrona! Jag har även ett par golvpuffar som ska kläs om. Sedan står en kamin väldigt högt upp på önskelistan och planerna finns att få in en redan innan vintern! Just det, någon slags belysning som lyser upp skogen lite sjysst hade inte varit fel. Tänker mig typ en list i taket med spottar längs hela väggen... Ja, som ni hör finns det planer och idéer! Återstår att se när de sätts i verket!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är verkligen jättefint & mysigt i ert nya hem. :) Kamin vore ju toppen!



Kram

2011-06-12 @ 21:42:23
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Åsa

Va fint ni har det!

2011-06-12 @ 22:41:53
Postat av: Malin

Hej Jessica!

Vad kul med en ny blogg. Den ska jag fortsätta läsa ;). Hoppas vi ses imorgon!

2011-06-13 @ 10:02:33
URL: http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com
Postat av: Emma

Svar: Det blev verkligen jätte lyckat, men ingen hade gissat exakt vart det var. Det roliga är att man åker samma väg till motorstadion om man skall åka Gokart, så dom blev väldigt förvirrade... ;D Sen blev det jubel fån dom flesta när dom insåg vad vi skulle göra.



Kram



2011-06-14 @ 14:35:13
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0